Wie zijn dit?

Graag uw reacties via "Contact" of naar:

Of kom op de woensdagmorgen naar onze inloopochtend (Zie "Vereniging"). U kunt dan informatie inwinnen of zelf informatie brengen. Als u interessante foto's meebrengt, kunnen wij die ter plekke scannen.

onbekende soldaten

Deze foto vonden wij in ons archief, maar helaas ontbreekt iedere informatie. Kent u iemand op de foto of kunt u misschien iets zeggen over de uniformen en de tijd waarin die werden gedragen? Laat het ons dan weten.

bruiloft

Deze prachtige foto ontvingen wij van Evert Meijs. Zijn grootouders Hendrikus Schellekens (1887-1957) en Johanna Maria de Laat (1888-1972) staan helemaal rechts op de tweede rij van boven, links van de poort. Verder kennen wij nog geen namen. Is het een veertig- of vijftigjarige bruiloft? En waar zou de foto gemaakt zijn? Weet u meer? Laat het ons dan weten.

klassefoto Gemonde

Op deze schoolfoto uit 1924 staan rechts in de middelste rij in het wit van rechts naar links Maria, Martina en Cornelia Schellekens, kinderen van Hendrikus Schellekens (1887-1957) en Johanna Maria de Laat (1888-1972).
Deze foto kregen wij van Mark van der Velden, kleinzoon van Cornelia Schellekens. Kent u andere kinderen op deze foto? Laat het ons dan weten.

klassefoto Gemonde

Kent u de mensen op deze foto of weet u waar en wanneer hij genomen is? Laat het ons dan weten via "contact" of het gastenboek.

kinderkoor

Een foto van het Knapenkoor van de Sint Lambertusparochie in Gemonde. De foto zou gemaakt zijn tijdens een reisje naar een dierentuin. Vermoedelijk is deze foto niet al te lang na de Tweede Wereldoorlog gemaakt. Als tweede kind van rechts op de eerste rij is Christ Essens (1930-2016) te zien. Rechts staat de dirigent van het koor, Jan de Vroom. Weet iemand wanneer en waar deze foto gemaakt is? En welke jongens staat er nog meer op deze foto? Zijn er nog meer verhalen te vertellen van dit knapenkoor? Ook willen we graag weten wanneer het is opgericht, wie er lid van waren, welke dirigenten er zijn geweest, tot wanneer het knapenkoor heeft bestaan, et cetera.

onbekende foto 01

Deze foto is gemaakt ter gelegenheid van het door Voetbalvereniging Irene 1 behaalde kampioenschap van het seizoen 1965-66. Van links naar rechts: Toon van de Langenberg, Piet van Oirschot, Frans van den Bogaard, Gijs van de Oetelaar, Meester L van de Berg, Tiny van de Oetelaar, Rien Troeyen, Mevrouw Troeyen, kind Troeyen, Corry ? vriendin van Harry Kemps, Harry Kemps, Johan van Nistelrooy, Lien van Nistelrooy, Gerard Schellekens, Toos Schellekens, Ad van de Meerendonk en Cor Schellekens.

bakkerij Toelen

Bovenstaande foto is gemaakt vóór bakkerij Toelen, Twijnmeer 12 in Gemonde. Eén van onze leden kende de namen van de personen die erop staan.