Fototentoonstelling 2016

meisjesklasgemonde

De Mooi Schijndel Krant, 27 januari 2016.

Afgelopen zaterdag en zondag (23 en 24 januari 2016) heeft Heemkundevereniging den Hogert uit Gemonde met veel succes een fototentoonstelling gehouden in Dorpshuis de Kei. Het ging om oude schoolfoto's tussen 1940 en 1970. Ook werd er een presentatie gegeven van het project 'Straten in Gemonde", waarbij de vereniging probeert alle straten in Gemonde in beeld te brengen van het heden en verleden. De belangstelling was bijzonder goed. Naar schatting hebben tussen 250 en 300 mensen deze tentoonstelling bezocht. Ad van der Heijden van de organisatie: "Leuk om te zien was dat er veel oud-Gemondenaren een bezoek brachten. Af en toe leek het wel op een reünie, men zag weer oud-dorpsgenoten, waarbij weer leuke verhalen naar boven kwamen. Mede hierdoor kregen wij weer veel namen bij de foto's en dat was vooral onze doelstelling. Ook hebben we weer een aantal oude foto's van bezoekers gekregen, die we ter plaatse in konden scannen. Er was zelfs één bezoekster die met een compleet fotoalbum aan kwam zetten." De vereniging kijkt terug op een succesvolle tentoonstelling die hen veel waardevol materiaal opleverde.

Foto's: Ad Kuppens

hogert